Filosofie a program

  1. KAŽDÉ DÍTĚ JE UNIKÁTNÍ
    Dítě je jedinečnou bytostí, která chce vše poznávat a vnímat každý detail. Proto našim dětem umožňujeme prožívat život ve školce naplno pomocí svých smyslů a být zároveň tvůrcem a aktivním členem celého programu. Naše děti mají možnost individuálně jednat, nepotlačovat své vlohy a nadání a rozvíjet se, v čem jsou dobré.
  2. LETEM SVĚTEM
    Pomáháme dětem si uvědomit, že naše planeta je naprosto jedinečným místem ve vesmíru a že každý z nás by měl nést zodpovědnost za život na ní. Poznáváním Zeměkoule se děti učí vnímat věci propojené a v souladu. S péčí o Zeměkouli souvisí i péče o nás samotné. Proto dbáme na zdravý životní styl v souladu s přírodou.
  3. ANGLIČTINA HROU
    Jazyk je zásadním prostředkem při komunikaci mezi lidmi. V předškolním vzdělávání je dítě otevřené všem vnějším impulsům, a proto se také rychle učí jiný než mateřský jazyk. Předáváme dětem angličtinu přirozeným způsobem a hlavně zábavnou formou. Každý má svobodu a možnost udávat si vlastní tempo v přijímání nových znalostí. Chceme, aby se anglický i český jazyk plnohodnotně rozvíjely a fungovaly v zájemném souladu.
  4. POD JEDNOU STŘECHOU
    Naší snahou je vychovávat děti tak, aby spolupracovaly, pomáhaly jeden druhému, a to jak v rámci běžného života školky, tak při vzájemném učení. Děláme vše pro to, aby mezi dětmi, učiteli a rodiči panovaly zdravé a fungující vztahy.
  5. UČITEL JE PRŮVODCEM
    Učitelé jsou průvodci, kteří provedou děti celým tímto důležitým obdobím jejich života. Jejich úloha nespočívá v nadřazenosti, ale ve spolupráci, protože i učitelé se mohou spoustu věcí od dětí naučit. Musí ale ukazovat vysoké morální vlastnosti, z kterých pak vychází přirozená autorita a důvěra.

Co náš výchovně-vzdělávací program charakterizuje:

ČESKO-ANGLICKÉ KURIKULUM

Výchovně – vzdělávací bloky jsou v rozvrzích jednotlivých skupin vedené jak českým, tak anglickým učitelem, čeští a angličtí kolegové na jednotlivých měsíčních i týdenních plánech spolupracují.

WELLBEING

Zdravé jídlo, častý pobyt na zahradě i v Kunratickém lese, sport, jóga, relaxace, mindfulness jsou každodenní součástí našich dní, prolínají se našimi výchovně-vzdělávacími bloky, projektovými dny nebo jsou součástí zájmových aktivit.

PROŽITKOVÉ UČENÍ

Učení je založené na přímém zážitku, radosti z poznávání, potřebě objevovat, účasti všech smyslů, spontaneitě, tvořivosti a získávání nových zkušeností v reálném prostředí.

EMERGENT CURRICULUM

Vycházíme ze zájmu a potřeb dětí a na tom stavíme naše výchovně – vzdělávací bloky, projektová dopoledne, výlety a další akce. Zajímáme se o to, co děti zajímá. Tyto informace monitorujeme a využíváme pro další plánování. Jsme flexibilní při samotném výchovně-vzdělávacím procesu, kdy jej v danou chvíli uzpůsobujeme zájmu či potřebám dětí. Jsme přesvědčeni, že pokud jsou děti vnitřně motivované k určité činnosti, což úzce souvisí s jejich zájmem o ni, učí se rychleji a s nadšením.

VÝCHOVA KE CTNOSTEM

Systematicky se věnujeme porozumění a osvojení některých ctností, např. trpělivost, samostatnost, odvaha, tvořivost, respekt a další.