Lidé

Pedagogové jsou velmi pečlivě vybíráni v tříkolovém výběrovém řízení. Nejdůležitějšími kritérii jejich přijetí jsou jejich odbornost, zkušenost, kreativita, schopnost týmové práce, soulad s programem školky a především chuť a láska k práci s dětmi tohoto věku.

Mgr. Eliška Adámková
12. 10. 1976 ředitelka PedfUK, Biologie – Rod.vých. pro 2. st. ZŠ a SŠ

Po návratu ze studijního pobytu v Austrálii jsem se stala členkou zakládajícího týmu Open Gate Boarding School v Babicích. Realizovala jsem dílčí projekty jako zavádění uniforem, vybavování areálu školy a výběr zahraničních pedagogů. Od roku 2005 jsem zastávala na OG pozici office managera školy, organizovala nejrůznější akce, kurzy, školení pro studenty i učitele. Zároveň jsem působila jako učitelka občanské výchovy, kariérový poradce a školní preventista. Po odchodu z OG jsem rok pracovala jako učitelka anglického jazyka na ZŠ Filosofická a posléze založila MŠ Zeměkoule.

„Práce s dětmi, rodiči a učiteli ve školce mne neskutečně těší, ráda vytvářím zázemí, které přináší všem zúčastněným radost.“
Mgr. et Mgr. Monika Radová
16.5.1984 Zástupce ředitele FilfUK, sociální pedagog,

V Zeměkouli jsem začala pracovat v roce 2009 během dokončování studií na Filozofické fakultě a Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy. Práce s dětmi mě naplňovala, po nějaké době jsem zde nastoupila na plný úvazek. Před vstupem na rodičovskou dovolenou jsem zde působila několik let jako zástupce ředitele. Jsem moc ráda, že jsem se do Zeměkoule téměř po sedmi letech mohla vrátit, práci s dětmi považuji za velice kreativní a poučnou, práci s dospělými za inspirativní. Ráda bych do svého působení v Zeměkouli vnesla vše, čím jsem se obohatila v rámci rodičovské dovolené nejen jako maminka třech holčiček ale i jako stále nadšená studentka nejrůznějších výchovných přístupů a koučovacích metod.

„I o harmonické prostředí je potřeba neustále pečovat a udržovat kvalitní vztahy.“
Kateřina Malypetrová
9.12.1975 asistentka ředitelky AN Obchodní akademie

Po studiu na střední škole a několikaměsíčním pobytu v zahraničí, jsem celý život pracovala ve službách a administrativě. Vzhledem k tomu, že mne naplňuje práce s lidmi, když přišla nabídka pracovat v Zeměkouli, nebylo o čem přemýšlet. Protože co může být lepšího než práce s lidmi ? Práce se skvělými lidmi.

"Kdo nikdy nebyl dítětem, nemůže se stát dospělým."
Mgr. Martina Šašková Němcová
24.6.1977 Pedagog JU PedF, UK PedF

Můj život se motá kolem dětí již od střední pedagogické školy, kde jsem vystudovala obor učitelství pro mateřské školy. Následovala praxe v mateřských školách, a to jak těch „obyčejných“, tak i ve školce pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami či v jedné vlastní, zpestřovaná studii na různých vysokých školách (učitelství pro druhý stupeň, pedagogika předškolního věku, učitelství pro 1. stupeň, management školství) a prokládaná několika mateřskými dovolenými. Nejen s dětmi mě naplňují různé tvořivé aktivity, hraji na klavír, relaxuji pobytem v přírodě a v létě pořádám dětské tábory. K dětem se snažím přistupovat „Nevýchovně“, tedy v duchu metody, která je založena na partnerství, komunikaci a dohodě. V posledních letech se mi do života přimíchala ještě i matematika, a to ve formě pochopitelné i pro „učitelku mateřské školy“, tedy matematika Hejného metodou, která se stala mojí další láskou a která mě také zavedla do MŠ Zeměkoule, se kterou již po několik let spolupracuji.

Dobrou školku poznáte tak, že učitelé a ostatní lidé v ní působí spokojeně. Jedině spokojení učitelé můžou vytvořit prostředí pro spokojené děti. A Zeměkoule taková je.
Jitka Chocenská
29. 9. 1972 pedagog

K práci s dětmi mě zhruba před 15 lety přivedlo rozhodování, kam nastoupím po mateřské dovolené, tak abych se mohla co nejvíce věnovat i svému synovi. Přijala jsem proto nabídku a začala s domácí péči u dětí v českých rodinách. Zúčastňuji se dětských letních i zimních táborů nebo jako vychovatelka na ŠVP. Zajímala jsem se i o práci se zdravotně postiženými dětmi. Mám základní kurz znakového jazyka pro neslyšící a absolvovala jsem studium pedagogiky pro asistenty pedagoga na Institutu pedagogicko-psychologického poradenství ČR. Zeměkouli znám od roku 2011, protože jsem pečovala o chlapce, který školku navštěvoval. Zdejší atmosféra a prostředí mě nadchlo, proto jsem byla ráda za nabídku zde pracovat.

„Děti mne baví, jsou zvídavé, otevřené a hravé. Tak proč se to od nich znovu neučit?“
Alison Marie Wek
13.5.1995 Pedagog BA in Cultural Anthropology

I finished my Bachelor’s in Cultural Anthropology in December of 2018 in the United States. I had the urge to move and explore something new, and that led me to take the TEFL course in Prague in September, 2019, where I also took a YLT (Young Learners Training) course that inspired me to work with children. I have previously worked at a preschool for three years and loved it. It was so rewarding and amazing to see how the children grew before my eyes, and how they really enjoyed learning a new language. I also have private lessons with students, ages ranging 5 to 16, as well as adults. It is so fulfilling to see the light in someone’s face when they understand a word or concept in another language. Through my experiences, I have learned new methods and tactics that help me provide individualistic care toward my students. I love to create stories with students and play movement games to help solidify English vocabulary. I play the ukulele, and hope to start learning the piano soon. My favorite activities include volleyball, hiking, and reading with my cat.  I love the energy and playfulness that children bring, and I look forward to each day’s new adventures.

“Children are sponges, always hungry for more, and I am honored to not only teach children, but to experience and learn from them as well.”
Kristýna Horáková
09.08.2000 Asistent pedagoga Střední odborná škola služeb - sociální činnost

Vždy jsem chtěla pracovat s dětmi. To bylo jedním z důvodů, proč jsem vystudovala střední odbornou školu služeb se zaměřením sociální činnost, díky čemuž se mohu starat o děti, které mě naplňují a práce s nimi mi přináší radost a energii. Ráda děti učím novým věcem a sleduji pokroky, které dělají. Nejvíce se těším na společné výtvarné tvoření a čtení pohádek.

Zeměkouli znám od roku 2017, kdy jsem hlídala chlapce, který školku navštěvoval. Když jsem se dozvěděla o volné pracovní pozici, hned jsem věděla, že to musím zkusit a úspěšně to vyšlo. Jsem šťastná za to, že mohu pracovat v krásném prostředí a kolektivu Zeměkoule. Je to pro mne kouzelná práce snů.

“Nikde nenajdete najednou tolik lásky, upřímnosti a radosti, tak jako v dětských srdcích.”
Iveta Hálová
15.5.1964 kuchařka, provozní Střední hotelová škola

Pracovala jsem v oboru jako vedoucí servírka a později kuchařka v restauračním zařízení. Protože mám velmi ráda děti a práci s nimi, několik let jsem se účastnila dětských letních táborů jako praktikantka a kuchařka. Od roku 2011 do roku 2012 jsem pracovala jako chůva ve dvou rodinách, v jedné jsem se starala o dvouletého chlapce, ve druhé o roční holčičku.

„Od roku 2012 jsem členem týmu Zeměkoule a pečuji o blaho žaludků všech dětí i pedagogů, vařím s láskou a péčí"
Daniel Hakl
07.07.1994 Pedagog

Od mala tíhnu k mladším dětem a baví mě o ně pečovat. V roce 2017 jsem odjel do Anglie, kde jsem působil ve školce a škole v Londýně a pracoval s dětmi od tří do jedenácti let. Asistoval jsem anglickým kolegům, pomáhal dětem se speciálními potřebami a vedl různé sportovní volnočasové aktivity. Poté jsem se podíval do Austrálie, kde jsem pracoval jako asistent trenéra pozemního hokeje u mládeže. Mám velmi kladný vztah ke sportu, zvláště pak k pozemnímu hokeji, který je mojí celoživotní vášní a hraji jej od svých pěti let.

Marcela Piknová
06.09.1977 Pedagog

Děti jsou celý můj život a vždy jsem si přála s nimi pracovat. V jejich blízkosti se cítím naplněna štěstím a láskou. Ráda je učím novým věcem, těší mě, když mohu pozorovat jejich pokroky a úspěchy. 

Více než 10 let působím jako chůva v rodinách a pečuji převážně o děti ve věku od 2 do 5 let. Pracovala jsem i v mateřské školce Pelíšek.

Prošla jsem postupně několika výchovnými kurzy, např. kurz chůvy, kurz první pomoci, kurz dramatické a didaktické výchovy dětí. 

Miluji také sport, hlavně běhání a jógu.

"Učíme děti vše o životě a ony nás mezitím učí to, o čem život ve skutečnosti je"
Michaela Kašparová
30.04.1994 Pedagog

Pracovat s dětmi jsem začala v roce 2013 ve sportovně zaměřené školce trénováním předškolních a mladších školních dětí v atletické přípravce.  Ve stejné školce jsem dostala nabídku působit na pozici učitelky pro nejmenší děti od 2 let. Práce mě velmi bavila, a tak jsem v oboru vzdělávání a provádění dětí na jejich cestě poznávání světa zůstala a postupně poznávala specifika všech věkových skupin. Během své pedagogické praxe jsem začala studovat na Univerzitě v Ústí nad Labem, program Asistenta pedagoga a posléze obor učitelství v MŠ. Mateřská dovolená změnila můj pohled na vzdělávání a celkově na předškolní pedagogiku. Jsem nesmírně vděčná za možnost pracovat právě v Zeměkouli, kde je celkový přístup co nejvíce přizpůsoben individualitě každého dítěte a zaměřen na co největší kvalitu spokojenosti a celkové pohody, více než na kvantitu vstřebaných informací.

Elizabeth Hykel
9.5.1977 Pedagog

After studying Environmental Science, I spent many years as an urban garden designer and artist in Philadelphia, U.S.A. Wanting a change, I left America and started traveling. I fell in love with Prague and everything about the country. After completing my TEFL certificate, I moved to Prague permanently and started my teaching journey. Being able to see the progress, love, enthusiasm and development of the children brings me a joy and fulfilment that I wouldn’t trade for anything.I taught in international language schools for three years before finding Zeměkoule. I knew that this was the school for me. The right environment, space, attitude and people!I’m excited for the children to see English come alive and become part of their lives, while also guiding them with getting to know the natural world and the joys of gardening.

Tereza Palušová
10.6.1989 Pedagog

K práci s dětmi jsem se dostala po období studia předškolní a mimoškolní pedagogiky a praxe v sociální sféře. První zkušenosti jsem získala během působení v česko-kanadské školce. Dále jsem se podílela na vzniku česko-anglické školky Adventure School, které jsem zároveň pomáhala vybudovat vizuální identitu. Výtvarné umění je pro mne nedílnou součástí každé životní etapy. Během mateřské dovolené jsem ilustrovala knihu pro nejmenší, a když tomu čas dovolí, věnuji se také vlastní tvorbě. V současné době učím v Základní umělecké škole výtvarnou výchovu a s radostí se po osmi letech vracím do Zeměkoule, kde jsem pracovala před narozením prvního dítěte. Fascinuje mne dětská kreativita a jsem vděčná, že mohu spolu s nimi zkoumat způsoby, jak ji vyjádřit.